تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه سال گذشته هشت هزار و ۷۵۰ نفر در این استان دچار حیوان گزیدگی شده‌اند، گفت: این حادثه در ۴ ماه نخست امسال برای ۴ هزار نفر تکرار شده است.
هتل ارزان سگ‌ها در ایران!
به گزارش حدید نیوز، او وجود سگ‌های ولگرد در خرم آباد را از یکی از مهمترین معضلات این شهر می داند و می گوید غذا رسانی به این حیوانات باعث افزایش زاد و ولد و تکثیر سگ‌های بیشتری در مرکز استان شده است.

*ازدیاد بیماری‌هایی که بواسطه سگ‌ها منتقل می‌شود در کنار آسیب دیدن و حتی مرگ برخی شهروندان و کودکان اما هنوز نتوانسته برخی مسئولان را از خواب بیدار کند تا با گزینه "اقتدار" به این مسئله ورود کنند و یکبار برای همیشه مسیر آسیب دیدن مردم بوسیله سگ‌های بی‌صاحب و صاحبدار را مسدود کنند.

دقت شود که ما در این مسیر شاهد نبود اقتداری هستیم که نه می‌تواند برای فرهنگ غلط غذا دادن به حیوانات پرسه‌زن در شهرها قانون لازم‌الاجرا بگذارد، نه می‌تواند جلوی گروه‌های خطرناک مدعی حمایت از سگ‌ها را بگیرد، نه می‌تواند مانع ورود سگ‌ها و صاحبانشان به پارک‌ها شود و نه می‌تواند چهره‌های شهرهای مملک اسلامی را از پدیده زشت سگ‌گردانی پاک کند!

مسئله سگ‌ها در ایران به حدی دچار ولنگاری شده که حتی سگ‌گردان‌ها و کسانی که در دیگر کشورهای دنیا با این پدیده مشغول‌ند نیز اعتراف دارند که ایران هتل سگ‌بازها شده زیرا نه ممنوعیتی برای غذادهی به سگ‌های پرسه زن وجود دارد، نه صاحبان سگ‌ها پسماند این حیوانات را از محیط کوچه و خیابان جمع می‌کنند، نه ممنوعیتی برای نگهداری از نژادهای خطرناک وجود دارد و نه در صورت حمله سگ‌های صاحبدار به مردم؛ قوانین محکمی در جهت مجازات و بازدارندگی به چشم می‌خورد.

پدیده‌هایی که سال‌هاست در دیگر کشورهای خارجی و حتی عربی به قانون تبدیل شده و از خطرات سگ‌ها در محیط‌های انسانی کاسته است./ ایرنا 
http://hadidnews.com/vdcbfgbf.rhb9zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما