تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
تهدیدحمله روسیه به عربستان تمامی معادلات منطقه را به صورت غیر قابل پیش بینی بر هم زده است.
تحلیل حمله روسیه به عربستان در جواب تهاجم آمریکا به سوریه
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج24 ، علی رغم سفر بندر بن سلطان به کاخ کرملین صورت می گیرد که وی حتی نتوانست با ارائه مشوق های مالی سنگین ، روس ها را در عدم حمایت بین المللی ، تسلیحانی و نظامی از سوریه ؛ مجاب کند.

این موضوع علی رغم سفر بندر بن سلطان رییس دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سعودی به کاخ کرملین صورت می گیرد که وی حتی نتوانست با ارائه مشوق های مالی سنگین ، روس ها را در عدم حمایت بین المللی ، تسلیحانی و نظامی از ایران و مخصوصا سوریه ؛ مجاب کند که در صورت بوقوع پیوستن این موضوع ، شرایط منطقه بسیار دگرگون خواهد شد. 


به دنبال اظهار نظر های مقامات جبهه غربی – عربی از جمله ایالات متحده و عربستان برای حمله به سوریه ، رییس جمهوری روسیه هم اعلام نمود در صورت یروز چنین حادثه ای ، مسکو به خاک عربستان حمله خواهد نمود. این موضوع علی رغم سفر بندر بن سلطان رییس دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سعودی به کاخ کرملین صورت می گیرد که وی حتی نتوانست با ارائه مشوق های مالی سنگین ، روس ها را در عدم حمایت بین المللی ، تسلیحانی و نظامی از ایران و مخصوصا سوریه ؛ مجاب کند که در صورت بوقوع پیوستن این موضوع ، شرایط منطقه بسیار دگرگون خواهد شد. منابع آگاه در این باره با اشاره به تلاش روسیه و ایران برای ممانعت از توطئه گران ضد سوری از دخالت نظامی در سوریه فاش کردند که مسکو تصمیم دارد در صورت وقوع حمله مذکور، اهدافی را در خاک عربستان هدف قرار دهد. "دام ‌پرس" در این باره نوشته است : "ولادیمیر پوتین" در صورت حمله نظامی به سوریه به بمب‌افکن‌های سنگین روسی دستور حمله به عربستان را صادر می‌کند. این در حالی است که روز دوشنبه اختلافات روسیه با غرب در خصوص موضوع سلاح‌های شیمیایی در سوریه به‌شکلی بی‌سابقه بالاگرفت به‌ گونه‌ای که مسکو به مقامات واشنگتن درباره عواقب بسیار خطرناک دخالت نظامی در سوریه هشدار داد.



باید گفت که حمله روسیه به عربستان تمامی معادلات منطقه را به صورت غیر قابل پیش بینی بر هم زده وتا حدودی بسیار غیر قابل مهار خواهد نمود که این موضوع تاثیر بسیار مهمی بر تمامی حوادث مهم و آتی جهانی خواهد گذاشت و قطعا با درگیر شدن عربستان در جنگ برون مرزی که باید به آن بحران داخلی کسب قدرت سعودی ها را بواسطه مریضی طولانی مدت ملک عبدالله هم اضافه نمود که در این صورت تمامی مراکز و دولت های تحت پوشش مالی و دیپلماتیک این کشور در منطقه از جمله رژیم صهیونیستی و تروریست های فراوان سلفی و وهابی و پرورده شده آنان در سراسر جهان دچار بحران اساسی خواهند شد که این موضوع قطع به یقین چالش جدی مقامات آمریکایی و اروپایی خواد بود و این آتش دامن آنان را پر از خاکستر خواهد نمود. بسیاری از کارشناسان نظامی و تحلیلگران با هشدار به آمریکا و عربستان در خصوص تصمیم‌شان برای حمله نظامی به سوریه تأکید کردند که در صورت این که آنان دست به چنین اقدامی بزنند ، کل منطقه خاورمیانه درگیر این جنگ می‌شود و در حقیقت جنگ جهانی سوم به وقوع خواهد پیوست که آتش آن تمام منطقه استراتژیک خاورمیانه و به طبع آن تمام اقتصاد و سیاست و تعاملات جهانی را در بر خواهد گرفت که تا سال ها طول می کشد آرامش واقعی در آن حکم فرما شود. http://hadidnews.com/vdcfxvd0.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما