تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
رئیس سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران در خصوص قیمت محصولات گفت: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی قیمت میوه و تره‌بار  46 و قیمت گوشت قرمز  64 درصد در میادین پایین‌تر از بازار است.
توزیع گوشت قرمز با قیمت نصف بازار؛ آنلاین خرید کنید
به گزارش حدید نیوز، توسعه میادین میوه و تره‌بار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و قرار است تا پایان سال جاری در تهران حدود 20 میدان جدید احداث شود.
بحث سلامت و کیفیت محصولات در تهران موردبحث و بررسی است و شهرداری تهران برای تست سلامت محصولات در اواخر سال جاری آزمایشگاهی در تهران راه‌اندازی می‌کند.
همچنین در خصوص توزیع محصولات با قیمت پایین‌تر از بازار اقداماتی صورت‌گرفته و به گفته مدیران شهری این رقم بسیار چشمگیر است.
توزیع آنلاین میوه، سبزیجات و مواد پروتینی آغاز شده است و شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد خرید‌های خود را از میادین با قیمت مصوب انجام دهند.
در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در سازمان میادین میوه و تره‌بار 
با مهدی بختیاری‌زاده مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران به گفت‌وگو نشستیم.
برخی از شهروندان از میزان کیفیت میوه‌وتره‌بار گلایه داشتند، بفرمایید برای رفع این مشکل چه اقداماتی صورت‌گرفته است؟
نظارت بر عملکرد غرفه‌ها به‌صورت مدام صورت می‌گیرد و البته  مردم هم می‌توانند نظرات خود را از طریق کی‌.یو.آر کدهای موجود در تمامی غرف ارائه کنند و قطعاً با هرگونه تخلف برخورد می‌شود. البته شهروندان اگر نکات مثبتی هم دیدند، بگویند چرا که تمام نقاط مثبت و منفی در هنگام تمدید قراردادها مهم است.
در خصوص کیفیت این را بگویم که اخیراً بازدیدی از یکی از میادین میوه و تره‌بار به‌صورت سرزده داشتم و برخی از غرفه‌داران را توبیخ کرد. ما برای بالابردن کیفیت بسیار تلاش می‌کنیم اما حدود 20 درصد از کل باری که وارد میادین می‌شود کیفیت مناسبی ندارد و باید غرفه‌داران به‌سرعت این محصولات را از روی پالت‌ها جمع‌آوری کنند و ما بارها در این زمینه تذکر دادیم
و شهروندان هم می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را علاوه بر کی. آر.کدها  از طریق سامانه‌ها 137 و 1888 هم به ما ارائه کنند.
اخیراً شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن شهرزاد از میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران به‌صورت آنلاین خرید کنند، بفرمایید وضعیت کیفیت محصولات ارائه شده به چه صورت است و اگر مشکلی وجود داشت امکان مرجوعی وجود دارد؟
فروش آنلاین محصولات میوه و تره و پروتینی آغاز شده و البته ابتدا کار به‌صورت پایلوت بود تا ایرادات مشخص شود. در حال حاضر استقبال شهروندان خوب بوده است و ما محصولات  را بر اساس استاندارها برای شهروندان ارسال می‌کنیم اما اگرمیوه‌ایی کیفیت لازم را نداشت شهروندان می‌توانند آن را مرجوع کنند.
البته در بحث نظارت ما کمبود نیرو هم داریم اما با تمام موارد باز هم با جدیت موضوعات را پیگیری می‌کنیم.درصورتی‌که شهروندان نظرات خود را درسامانه‌ها ثبت کنند، ظرف کمتر از یکی 2 ساعت به آن رسیدگی می‌شود.
غرفه‌داران باید بدانند که کیفیت خط‌قرمز ماست و با علم به این موضوع در سازمان میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران حضور داشته باشند و با افرادبی‌توجه قطعاً برخوردمی‌شود.
هزینه ارسال محصولات رایگان است؟
شهروندان می‌توانند اینترنتی سفارش محصولات را بدهند  و با زدن تیک حضوری خودشان به میادین مراجعه و محصولات خود را دریافت کنند اما در صورتی که بخواهد ما می توانیم محصولات را با هزینه 45 هزار تومان( که البته این عدد در تمام نقاط شهر ثابت است) ارسال کنیم.
 در حال حاضر شهروندان شمال تهران بیشتر از موضوع خرید آنلاین استقبال کرده اند. این نکته را هم بگویم که  امکان مرجوعی میوه و سبزیجاتی که از نظر کیفیت مشکل دارند، وجود دارد.
ما حتی فروش گوشت، مرغ .... را هم به‌صورت آنلاین داریم و در حال حاضر هم مشکلی در ارسال نداریم.
چقدر طول می‌کشد تا محصولات سفارش داده شده به دست مشتریان برسد؟
ساعت کاری  فروش آنلاین سازمان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۷ و در روز پنجشنبه ۸ تا ۱۲  است البته در روزهای تعطیلی رسمی سفارش‌گیری برای فروش آنلاین وجود ندارد. 
شهروندان با خرید آنلاین علاوه بر صرفه‌جویی در وقت باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک می‌شوند. 
در خصوص نحوه واگذاری غرف توضیح دهید؟ برخی معتقدند که دست‌کاری‌ها در این موضوع صورت می‌گیرد؟
آگهی رسمی برای مزایده غرف زده‌ایم و متقاضیان می‌توانند به مراجعه به سایت  mayadin.tehran.ir و سامانه مزایده الکترونیک به نشانی mayadinonline.tehran.ir  در این مزایده شرکت کنند. حدود 2 هزار غرفه در 300 بازار میوه و تره شهرداری تهران واگذار می‌شود و 26 مهر تمامی پاکت باز می‌شود.
مزایده سازمان در چند بخش برگزار می‌شود و تمامی کشاورزان، دامداران، مرغداران، تولیدکننده گان مواد پروتئینی،کشتارگاه‌ها  و... می توانند حضور داشته باشند حتی برای مراکز عرضه زنده دام هم مزایده گذاشته‌ایم و واگذاری غرف هم بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است. البته قیمت غرف متفاوت است و تمامی مراحل شفاف است ما حتی می‌توانیم از خبرنگاران هم دعوت کنیم حضور داشته باشند چون موضوع مخفی نداریم.
فعالیت در سازمان میادین میوه و تره‌بار الزامات و ضوابط و مقررات خاص خود را دارد و افراد با علم و آگاهی باید در مزایده شرکت کنند البته بحث کمی  و کیفی و تکریم مشتری در آیین‌نامه ها و ضوابط آماده است و افراد باید قبل از شرکت این آیین‌نامه ها را مطالعه کنند در غیر این صورت دچار مشکلاتی در سازمان می‌شوند.
اخباری مبنی بر توقف توزیع گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار منتشر شده است در این زمینه توضیح دهید.
تا این لحظه توزیع گوشت قرمز متوقف نشده است و ما هم این اخبار را در فضای مجازی دیدیم.
در خصوص قیمت محصولات پروتئینی توضیح دهید؟
 در حال حاضر گوشت ران گوساله به قیمت 303 هزار تومان، ران گوسفندی هر کیلو 320 هزار تومان، سردست گوسفند زیر 300 هزار تومان توزیع می‌شود.
 توزیع مرغ هم به‌وفور وجود دارد و مشکلی در تأمین تخم‌مرغ نداریم و روزانه حدود 60 الی 70 تن توزیع گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران انجام می‌شود.
 قرار بود برای تست سلامت محصولات در میادین میوه و تره‌بار آزمایشگاهی احداث شود بفرمایید کار به کجا رسید؟
 برای ما علاوه بر کیفیت، سلامت محصولات هم مهم است و محصولات توزیعی از سلامت لازم برخوردار هستند و نظارت در این بخش به‌صورت دائمی در سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران انجام می‌شود. ما هنوز خودمان آزمایشگاه نداریم اما از آزمایشگاه‌های بیرون استفاده می‌کنیم و تا پایان سال جاری برای میادین میوه و تره‌بار آزمایشگاه احداث خواهیم کرد و ریزبه‌ریز محصولات تست سلامت می‌شوند.
من همین‌جا موضوعی را عرض می‌کنم که اگر مجموعه پروتئینی که وارد سازمان شود مشکل بهداشتی داشته باشد اجازه ورود و توزیع را نمی‌دهیم و چه‌بسا محموله‌های داخلی و خارجی داشتیم که مرجوع کردیم البته تمام محموله‌ها با هماهنگی اداره دامپزشکی مرجوع و معدوم شده است.
 ما در حال حاضر هم به‌صورت مستمر در سازمان میادین میوه و تره‌بار نمونه‌برداری و بافت‌شناسی را انجام می‌دهیم و تمامی سموم و کودها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
 
ما برای ورود میوه وتره‌بار بعضاً برخی از مبادی تولیدی را ممنوع کرده‌ایم و تاحدی‌که در توان داشته باشیم اجازه ورود کالای آلوده را به میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران نمی‌دهیم.
ببینید الان فصل مرکبات است مااصلاً اجازه ورود پرتقال و نارنگی واکس‌زده را به میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران نمی‌دهیم شاید برخی ازپرتقال‌هایی مارنگ‌ورو پریده باشد اما اگر آنها را واکس بزنیم از محصولات بیرون خوش آب‌و رنگ تر می‌شود اما ما اجازه واکس‌زدن به محصولات رانمی‌دهیم و این کار در میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران ممنوع است. 
هر ماه قریب 2500 آزمایش در سازمان میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران انجام می‌شود اما به‌زودیی آزمایشگاه خود سازمان را راه‌اندازی می‌کنیم و کارهای عمرانی این ساختمان آغاز شده است. 
در خصوص قیمت‌گذاریی در میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران توضیح دهید؟ همچنین میزان تفاوت نرخ‌ها با بازار چقدر است؟
قیمت‌گذاریی در بازارها و میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران بر اساس شاخص‌های کیفی است و بر اساس استاندارها این امر صورت می‌گیرد.
البته مانرخ‌نامه داریم و بر اساس آن قیمت‌ها را مصوب می‌کنیم و امکان تخلف وجود ندارد و قیمت گذاری بر اساس مواردی مثل شکل ظاهری، وزن، سایز، کیفیت .... است و اگر محصولی با شاخص‌های کیفی تعیین شده فاصله داشته باشد، اجازه ورود به میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران را نمی‌دهیم. 
محصولات عرضه شده در بازارهابه‌صورت دست‌چین است و شهروندان می‌توانند روی پالت میوه و سبزیجات را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند و اگر موردی هم بود حتماً گزارش کنند ودراسرع‌وقت رسیدگی می‌کنیم.
اما در خصوص قیمت محصولات باید بگویم که بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی 46 درصد قیمت میوه و تره‌بار، در گوشت قرمز هم نرخ‌ها  64 درصد، حبوبات 20 درصد و در مرغ نزدیک به 20 درصد نرخ‌ها پایین‌تر از بازار است.
بفرمایید در خصوص توسعه میادین میوه و تره‌بار چه برنامه‌ای دارید و تا پایان سال جاری چند بازار جدید افتتاح می‌شود؟
نزدیک به 20 بازار میوه و تره‌بار در دست‌ساخت است و پیمانکاران آن مشخص و فرایند عمرانی در حال انجام است.
با همکاری شهرداری‌های مناطق در حال تأمین زمین هستیم و در محلات فاقد بازار، میدان میوه و تره‌بار احداث خواهیم کرد و قطعاً تا پایان سال در بسیاری از محلات بازار احداث می‌شود. 
ما در برخی از بازارها از معماری ایرانی- اسلامی استفاده می‌کنیم مانند میدان میوه و تره‌بار در منطقه 17 شهرداری تهران. 
رویکرد ما در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران توسعه بازارها به‌خصوص در  جنوب شهر تهران است و جانمایی‌هایی لازم صورت‌گرفته است. توسعه کمی و کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان از مهم‌ترین هدف‌های ماست و در این زمینه همکاری بین‌بخشی خوبی داریم.
دسترسی آسان شهروندان به میادین و بازارهای میوه و تره بار در جهت ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مشتریان انجام می شود.
البته برای توسعه میادین ایده های جذاب، پیش برنده و توسعه گرایانه در دستور کار است تا بتوانیم رضایت مندی را بالا ببریم.  
ببینید نارضایتی شهروندان از بازارها می تواند مانع از اجرای کامل اهداف سازمانی شود به همین دلیل در بررسی عملکرد بازارها ایجاد تحولات بزرگ و تاثیرگذار مد نظر قرار دارد و در جهت ارتقای کیفی خود گام های موثرتری بردارد.
 در تلاش هستیم تا با پیدا کردن زمین های مناسب از سوی شهرداری منطقه و بررسی و جانمایی بازارهای جدید از سوی سازمان مدیریت میادین به زودی برنامه‌ ساخت و بهره برداری از بازارهای میوه و تره بار در محله های فاقد این امکان اجرایی شود و قطعا تا پایان سال جاری تعداد میادین افزایش چشمگیری خواهد یافت.
http://hadidnews.com/vdce7z8x.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما