تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سخنی خواهد پرداخت.
ادامه حمایت از فلسطین/ اسرائیل تاوان سختی خواهد داد
به گزارش حدیدنیوز به نقل از شبکه الجزیره، سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود در آستانه سالگرد عملیات طوفان الاقصی به خانواده شهدای عملیات تروریستی اخیر لبنان و شهدای راه قدس در جنوب لبنان تبریک و تسلیت گفت و برای همه زخمی ها شفای عاجل و صبر و بردباری مسالت کرد.

سید حسن‌ نصرالله گفت: آنچه امروز باعث سخنرانی من شد، حوادثی است که طی دو روز گذشته رخ داد که نیازمند ایراد سخن، ارزیابی و اتخاذ موضع است. از دولت لبنان، وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، پزشکان و پرستاران تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: به خانواده‌های شهدا که عزیزان خود را از دست دادند، صمیمانه تسلیت و به دلیل نائل شدن این عزیزان به درجه رفیع شهادت تبریک می‌گویم و برای مجروحان نیز شفای عاجل، صبر و شکیبایی مسئلت دارم و نیز از همه کسانی که در مناطق مختلف لبنان خون اهدا کردند، تشکر می‌کنم.

دبیر کل حزب‌الله گفت: همچنین از تمامی کسانی که در انتقال مجروحان کمک کرده و از همه کسانی که برای اهدای عضو به این مجروحان اعلام آمادگی کردند، تشکر می‌کنم. به برکت این خون‌های پاک و جانفشانی‌ها، ما بار دیگر در لبنان شاهد یک حماسه انسانی بزرگ در سطح ملی و انسانی بودیم و مدت‌ها بود که چنین چیزی را شاهد نبودیم. از همه پزشکانی که مطب‌های خود را به صورت رایگان به روی مجروحان گشودند و از همه ملت عزیز لبنان که همبستگی و احساسات صادقانه خود را ابراز کردند و همچنین از همه رهبران اعم از روسا، احزاب و نخبگانی که ابراز همدردی کردند، تشکر می کنیم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: از همه کشورهایی که سریعا برای کمک به لبنان اقدام کردند از جمله دولت عراق، جمهوری اسلامی ایران، دولت سوریه و دولت‌هایی که با دولت لبنان تماس برقرار کرده و پیشنهاد کمک دادند، تشکر می‌کنیم.

وی گفت: آنچه روز سه‌شنبه رخ داد، هدف قرار دادن دستگاه‌های «پیجر» توسط دشمن و منفجر کردن همزمان این دستگاه‌ها بود که نقض همه ضوابط و قوانین و خطوط قرمز بود و (دشمن) به هیچ چیزی نه انسانی و نه اخلاقی اهمیت نداد. دشمن از یک وسیله غیرنظامی که اقشار زیادی در جامعه از آن استفاده می‌کنند، سوء استفاده کرد و روز چهارشنبه بار دیگر دستگاه‌های بی‌سیم را بدون توجه به اینکه چه کسانی این دستگاه‌ها را در اختیار دارند، منفجر کرد که در نتیجه آن ده‌ها نفر اعم از کودک، زن و غیرنظامی شهید شدند.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد که دستگاه‌های پیجر که تعداد آن بیش از ۴ هزار دستگاه است، بین خواهران و براداران حزب الله توزیع شده است و به این ترتیب دشمن قصد به شهادت رساندن ۴ هزار انسان در یک دقیقه را داشت. روز بعد نیز دشمن قصد به شهادت رساندن هزاران نفر را داشت و به این ترتیب دشمن می‌خواست طی دو روز دست کم ۵ هزار نفر را در عرض ۲ دقیقه به شهادت برساند.  

وی  افزود: ما این دو روز را کشتار سه‌شنبه و کشتار چهارشنبه نام‌گذاری می‌کنیم. خداوند با لطف و کرم خود بلای بزرگی را دفع کرد چرا که بسیاری از این جراحت‌ها سطحی هستند و تعدادی از این پیجرها خاموش بوده و برخی هنوز توزیع نشده‌ بودند. به لطف خداوند و تلاش‌های انسانی صادقانه و خالصانه و حضور بسیاری از گروه‌هایی مختلف مردم، بخش بزرگی از اهداف دشمن ناکام ماند.

دبیرکل حزب الله گفت: ما کمیته‌های تحقیقات فنی و امنیتی تشکیل دادیم و در حال بررسی همه فرضیه‌ها هستیم و تقریبا به نتیجه رسیده‌ایم اما این پرونده در دست بررسی و پیگیری دقیق از شرکت گرفته تا تولید و انتقال به لبنان و توزیع آن و در آن صورت به نتیجه مقتضی خواهد رسید.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما می‌توانیم از این رنج و محنت نیز عبور کنیم و این ضربه بزرگ نیز ما را از پای درنخواهد آورد و ما به واسطه این تجربه و درس‌هایی که از آن می‌گیریم، قوی‌تر، مقاوم‌تر، باصلابت‌تر و توانمندتر برای مقابله با هر گونه اتفاقات احتمالی و خطرات خواهیم شد.  

وی افزود: زمانی که دشمن می‌گوید آنچه در شمال می‌گذرد، نخستین شکست تاریخی برای اسرائیل است، این نیز دلیل دیگری بر کارآمدی جبهه ماست، یکی از مهم‌ترین عوامل فشار بر رژیم صهیونیستی و مهم‌ترین جبهه‌های فرسایشی در کنار دیگر جبهه‌ها، جبهه لبنانی است که قدرتمند و موثر است، دشمن برای جدایی بین جبهه لبنان و غزه تلاش و به جنگ تهدید کرد و هدف از همه اینها اعمال فشار بر دولت و ملت لبنان و مقاومت آن برای متوقف کردن این جبهه بود.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه هدف دشمن از عملیات تروریستی دو روز گذشته، ضربه زدن به ساختار و فرماندهی حزب‌الله و ایجاد ضعف و سردرگمی در آن بود، گفت: این هدف حتی یک لحظه هم محقق نشد، آنچه اتفاق افتاد صدمه‌ای به سیستم فرماندهی و کنترل و حتی آمادگی و حضور ما در جبهه‌ها وارد نکرد بلکه قدرت و حضور ما را افزایش خواهد داد و من تأکید می‌کنم که ساختار مقاومت به لطف خداوند و جانفشانی مجروحان و مجاهدان و خون شهدا متزلزل نشد.

دبیرکل حزب‌الله افزود: پس از کشتار سه‌شنبه پیام‌هایی از طریق کانال‌های رسمی و غیررسمی دریافت کردیم مبنی بر اینکه هدف از این حمله (عملیات تروریستی اسرائیل در لبنان) این است که شما حمایت از غزه را متوقف کنید و پاسخ ما این بود که به نمایندگی از سوی شهدا، مجروحان و کسانی که دست و چشم خود را از دست داده و تمامی عهده‌داران مسئولیت و وظیفه دینی و اخلاقی یاری غزه که در معرض گرسنگی قرار دارد.

پشتیبانی لبنان از مقاومت فلسطین تا توقف جنگ علیه نوار غزه ادامه می یابد

دبیرکل حزب الله گفت: به نتانیاهو و گالانت و ارتش و توده صهیونیستها تاکید می کنیم که جبهه لبنان تا زمان توقف جنگ علیه نوار غزه، دست از عملیات پشتیبانی از ملت فلسطین برنخواهد داشت.

وی گفت: معاون سابق رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی آنچه را در شمال فلسطین اشغالی با لبنان اتفاق افتاده است، یک شکست تاریخی برای این رژیم توصیف کرد. آنها درباره خسارت های خود در شمال فلسطین اشغالی سخن می گویند و گفتند که با مشکلات نظامی روبرو هستند.

دبیرکل حزب الله افزود: یکی از مهمترین فاکتورهای فشار به رژیم صهیونیستی و یکی از مهمترین جبهه های فرسایش این رژیم، جبهه لبنان است. این جبهه یکی از مهمترین اهرم های مذاکراتی مقاومت فلسطین است.

وی تصریح کرد: دشمن به قواعد درگیری در نتیجه موازنه وحشت موجود، پایبند بوده است.

سید حسن نصرالله خطاب به نتانیاهو: هرگز نخواهی توانست صهیونیستها را به شمال فلسطین اشغالی برگردانی

سید حسن نصرالله تاکید کرد: به نتانیاهو و گالانت و ارتش و توده صهیونیستها تاکید می کنم که هرگز نخواهید توانست که صهیونیست های آواره را به شمال فلسطین اشغالی بازگردانید. هرکار می خواهید بکنید، نخواهید توانست.

وی تاکید کرد: از یکسال پیش می گوییم که تنها راه بازگشت آنها توقف جنگ علیه نوار غزه و تجاوزگری علیه کرانه باختری است.

دبیرکل حزب الله درباره لفاظی های رژیم صهیونیستی برای ورود زمینی و ایجاد کمربند امنیتی در مرز جنوب لبنان گفت: ما امیدواریم که آنها برای چنین کاری تلاش کنند. هرگونه ورود به خاک لبنان را فرصتی تاریخی می دانیم که تاثیرات بزرگی بر نبرد خواهد داشت. چنین حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی به یک دام و جهنم برای رژیم صهیونیستی و نظامیانش در جنوب لبنان تبدیل خواهد شد./ ایرنا
http://hadidnews.com/vdcauwne.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما