تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳
نشست بخش کودک و نوجوان کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سالن جلسات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار شد. 
شعر و ادب بهترین ظرفیت برای انتقال معارف اهل‌بیت(ع) است 
حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس کنگره شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر در ابتدای این نشست با تسلیت ایام ماه محرم و ایام عزای حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب باوفای ایشان و گرامیداشت روز امر به معروف و نهی از منکر و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان اظهار کرد: چهارمین سالی است که کنگره ملی شعر و ادب امر به معروف و نهی از منکر تشکل شده و احساس ما این بود که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر یک گارد اجتماعی وجود دارد که ریشه آن علاوه بر کار عمیق دشمن، درک نکردن درست امر به معروف و ترویج درست آن است. متاسفانه در مصداق سراغ حداقلی‌ها رفتیم و خوب اجرا نکردیم. 
 
وی با بیان اینکه هدف ما این بود که یک آشتی بین مردم و حقیقت ناب، مترقی، جامعه‌ساز و تمدن ساز امر به معروف و نهی از منکر اتفاق بیفتد، افزود: تلاش کردیم از ظرفیت شعر و ادب استفاده کنیم. در ایران اسلامی شعر و ادب بهترین ظرفیت برای انتقال مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) است و در بین مردم کشورمان و شعر و ادب علقه عمیقی وجود دارد.  
 
رئیس کنگره شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر گفت: در سال اول بیش از ۲۳۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره رسید و این روند در سال‌های بعد با قوت ادامه پیدا کرد و با ارتباطی که با کشور‌های حوزه مقاومت اسلامی و جهان اسلام گرفته شده ظرفیت بین المللی شدن آن تحقق پیدا خواهد کرد. 
 
مختاری خاطرنشان کرد: در چند سالی که کنگره برگزار شده ذخیره بسیار برجسته‌ای و گنجینه‌ای از ادب، هنر و ذوق اهل قلم فراهم شده که در اختیار مجموعه‌های مختلف از جمله صداوسیما و رادیو معارف قرار گرفته است تا از این ظرفیت به عنوان پایه اتفاقات بعدی استفاده کنند. 
 
رئیس کنگره شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به تقارن روز امر به معروف و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین تاکید ویژه رهبر انقلاب در پرداختن به ادبیات کودک و نوجوان، گفت: دستور ویژه آقای حاج علی‌اکبری به ائمه جمعه این بوده که از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد ارتباط بین نسل جوان و انقلاب و نهاد امامت جمعه و شبکه گسترده امامت استفاده کنیم. امسال تمرکز کنگره را بر ادبیات کودک و نوجوان گذشته‌ایم و امیدواریم در این حوزه اتفاق مبارکی رخ دهد تا جهش ویژه‌ای داشته باشیم.  
 
وی اضافه کرد: استقبال آقای حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری سبب شد ما انگیزه پیدا کنیم و با جدیت سراغ نویسنده‌ها و شعرای نوجوان برویم. متاسفانه این گروه در کشور از حمایت و هدایت جدی برخوردار نیستند. نهاد امامت جمعه با توجه به گستردگی که در سراسر کشور دارد و به عنوان نماینده حاکمیت معرفی شده است، بهترین ظرفیت برای حمایت و هدایت این مجموعه است تا یک کار جدی اتفاق بیفتد و با جهت‌دهی مناسب، بستر استعدادیابی و رشد آنان را فراهم کنیم و خروجی آن رشد و شکوفایی استعداد‌های کودک و نوجوان در عرصه نویسندگی باشد. 
 
حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان گفت: سازمان دانش آموزی کشور برای استعدادیابی محکم و قوی پای این کار آمده و ظرفیت خوبی با نهاد امامت جمعه و سازمان دانش آموزی اتفاق خواهد افتاد تا علاوه بر استعدایابی، حمایت و هدایت شکل بگیرد.
http://hadidnews.com/vdcevv8x.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما