سعید معروف و مجموعه عروسکهای کلاه قرمزی و همچنین سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، پرطرفدارترین طرحهای نقش بسته بر جلد دفترها در نمایشگاه«ایران نوشت» بودند.
به گزارش حدیدنیوز، دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی، با حضور ۲۰ برند مختلف از پنجم تا دهم شهریور ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری در حال برگزاری است و خانوادهها تنها امروز، فرصت دارند برای خرید آنچه لازم دارند از دفتر و کوله و کیف و مداد و تراش، به این نمایشگاه مراجعه کنند.
نمایشگاهی که کوشیده تا نوشتافزاری را در اختیار دانشآموزان و دانشجویان قرار دهد که هماهنگ با فرهنگ و تاریخ سرزمینشان است. برگزارکنندگان این نمایشگاه بر این باورند کودک ایرانی باید با اسطورههای خود آشنا باشد و رستم و سهراب و آرش کمانگیر را بشناسد از سوی دیگر لازم است با مفاخر ملی و مذهبی خود چون مختار و شهید بابایی و قیصر امینپور و شهید باکری و ... آشنا باشد.
اما در این میان استقبال با دفترهایی است که شخصیتهای شناخته شده کودکان بر جلدشان نقش بستهاند از کلاه قرمزی و پسرخاله و ببعی و سنجد گرفته تا سعید معروف و بازیگران مجموعه تلویزیونی پایتخت و اینجاست که به نقش مهم تبلیغات و رسانه ملی پی میبریم و باز به این نکته میرسیم که فرهنگسازی و سرمایهگذاری در این زمینه تا چه اندازه ضروری است.
بیشترین میزان فروش را«آزاده» به خود اختصاص داده چون از طرح عروسکها و شخصیتهای کارتنی شناخته شده در نظر بچهها بهره برده است. مجموعه«کلاه قرمزی»،«شکرستان» و«سنجد» بر نوشتافزارهایی نقش بسته که«آزاده» تولید کرده است.
از سوی دیگر«هدهد» و « دفترتحریر ایام» به انتشار دفترهایی پرداختهاند که نقش تیم ملی والیبال ایران و به ویژه سعید معروف بر آن نقش بسته؛ به گفته محمدجواد حقیقی، مسئول غرفه«هدهد» و حسین مقدم، مسئول غرفه« دفترتحریر ایام» از زمانی که تیم والیبال کشورمان موفق به کسب افتخارات پی در پی شده و بچهها با چهره اعضا آشنا شدهاند تاکنون بیش از هر طرح دیگری از این طرحها استقبال کردهاند.
در«روشنا» نیز پرطرفدارترین دفترها به طرح بازیگران مجموعه تلویزیونی«پایتخت» ساخته سیروس مقدم و «مختار» تعلق دارد . یعنی تصویر کسانی که بچهها از طریق تلویزیون دیدهاند و صاحبان ان طرحها و چهرهها را میشناسند و اینجاست که اهمیت فرهنگسازی آشکار میشود. اگر بچهها بِنتِن و باب اسفنجی را میشناسند به خاطر این است که انیمیشن و فیلمش را دیدهاند ما چه اندازه مفاخر ملی و مذهبیمان را معرفی کردهایم؟