تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
شاید سوالی که در ذهن مطرح شود این است که فرق جهاد نکاح و ازدواج موقت که در اسلام وارد شد چیست؟ چرا ازدواج موقت حلال و جهاد نکاح حرام است؟
ازدواج موقت حلال و جهاد نکاح حرام
به گزارش حدیدنیوز، چندی پیش بود که فتوای عجیب به اصطلاح «جهاد نکاح» از سوی برخی مفتی‌های سلفی منطقه مطرح شد و توسط شیخ «محمد العریفی» مفتی مشهور سلفی‌های عربستان سعودی تبلیغ شد.

هرچند علمای اهل تسنن بدلیل فحشای بزرگ در این فتوا مخالفت و ان را محکوم کردند، اما طولی نکشید که سیل زنان سالخورده ساده لوح وهابی و دختران مطلقه به سوریه گسیل شد تا بتوانند به اصطلاح برادران جنگجوی سلفی را در سوریه برای جنگیدن مقابل ارتش سوریه تقویت کنند و به آنها روحیه بدهند.



حال سؤال اینجاست که در کجای دین مبین اسلام چنین قوانینی وضع شده است، این چنین اعمالی اینقدر پلید است که از دایره انسانیت بدور است و در ادیان دیگر نیز چنین امری مذموم شناخته می‌شود.



شیخ عریفی در این فتوا گفته که بهترین جهادها، جهاد نکاح است و ازدواج بین این مجاهدین و زنان می‌تواند تمایلات شهوانی این جنگجویان را برآورده کرده و عزم آنها را برای جنگ با دولت بشار اسد افزایش دهد.



این ازدواج‌ها که وی آن را ازدواج‌های مناکحه یا موقتی می‌نامد، شامل زنان و دختران ۱۴ سال به بالا، مطلقه‌ها و بیوه‌ها می‌شود. او همچنین در این فتوا، بهشت را به آن دسته از زنانی که به این نوع ازدواج با شبه نظامیان رضایت می‌دهند، وعده داده است.



حال شاید برخی‌ها بپرسند که چرا نمی‌توان اسم این کارها را صرفا ازدواج گذاشت، و چرا چنین فتوایی نمی‌تواند ازدواج نامیده شود، مگر ازدواج موقت غیر از این است و ...؟ بطور ساده می‌توان چنین پاسخ داد:



الف: نکاح موقت شیعی تجویزی است نه ترویجی!



ب: در جهاد نکاح این وهابیون، زنان دست به دست می‌شوند و لزومی ندارد عده برای این ازدواج در نظر گرفته شود، این زنان می‌توانند هر ساعت با یک نفر ازدواج(!) کنند. در حالیکه در مذهب شیعه و ازدواج موقت زن موظف است بعد از پایان دوره ازدواج چند ماه عدّه نگه دارد که معمولا ماهها طول می کشد و یکی از نتایج آن مشخص شدن وضعیت بارداری زن است.



ج: سؤالی که مطرح می‌شود اینکه حق و حقوق فرزندان متولد شده در این نکاح بر عهده کیست، اگر فرزندی متولد شود، آیا پدر وی مشخص است، آیا این فرزندان نامشروع نیستند، در حالی‌که در ازدواج موقت شیعی که با رعایت تمامی جوانب و حفظ حرمت‌ها انجام می‌گیرد، مشخص است که فرزند مشروع و قانونی است و پدر مشخص است و موظف به رعایت حقوق او تا پایان عمر و ...



د: طبق فتوای مفتی‌های وهابی، در جهاد نکاح هر زنی در هر شرایطی می‌تواند شرکت کند حتی زن شوهر دار، بنابراین عنوان ازدواج فریبی بیش نیست و در این ماجرا بیشتر فحشا مطرح است تا قوانین ازدواج.

آیا با این گونه فتاوا باز هم در غیر مسلمان بودن وهابیون می بایست شک کرد؟ http://hadidnews.com/vdcbf5b5.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما