کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل آبفای کشور تاکید کرد:

لزوم بارگذاری جمعیتی متناسب با آب

27 مهر 1403 ساعت 8:00

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: میزان آب در هر نقطه‌ای از کشور محدود است و باید متناسب با آن بارگذاری جمعیتی انجام شود.


«هاشم امینی» درباره تاکید رئیس‌جمهوری در خصوص بارگذاری جمعتی در تهران، افزود: دکتر پزشکیان به‌درستی اشاره کرده‌، بر موضوع وقوف دارد و این را نه فقط برای تهران بلکه برای سایر شهرها نیز گفته است.

وی گفت: باید به نحوی بارگذاری جمعیتی داشته باشیم تا بتوان زیرساخت‌های اصلی و نیازهای اساسی شهروندان را در حوزه‌های مختلف تأمین کرد و یکی از اساسی‌ترین نیازهای شهروندان آب است که آقای رئیس‌جمهوری تأکید داشت که این بارگذاری جمعیت صرفاً در تهران نباشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: سیاست‌گذاری در حوزه جمعیت و مسکن باید به نحوی باشد که متناسب با پتانسیل آبی هر منطقه بارگذاری انجام گیرد تا مشکلی در تامین آب ایجاد نشود.

تعریف پروژه هایی تا افق ۱۴۰۲ برای تامین آب پایتخت

مدیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه در حال حاضر برای تامین آب تهران مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: به این منظور، هم از منابع سطحی و هم از منابع زیرزمینی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های کلان آب کشور که برای سال آینده تدوین شده، برای برخی کلان‌شهرها و تهران این برنامه‌ریزی به‌صورت مجزا دیده شده است تا هم مصارف جاری و هم اوج مصرف را بتوان مدیریت کرد.

امینی خاطرنشان کرد: البته برای تامین آب تهران، وزارت نیرو پروژه‌هایی تا افق ۱۴۲۰ تعریف کرده که برخی در حال انجام است و با برنامه‌ریزی هم که دولت چهاردهم انجام داده این پروژه‌ها به انجام خواهد رسید.

پیشتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه روند فعلی توسعه تهران هیچ تناسبی با منابع، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آن ندارد، گفت: ما از راهکارها و برنامه‌های علمی و قابل اجرا برای اصلاح وضعیت فعلی پایتخت و همچنین رفع معضلات استقبال می‌کنیم./ ایرنا


کد مطلب: 39152

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/39152/لزوم-بارگذاری-جمعیتی-متناسب-آب

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com