کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه مشکلات پکیج فرولی را برطرف کنیم؟

25 مهر 1403 ساعت 16:32


پکیج یکی از تجهیزات مهمی است که به منظور گرم کردن آب و ایجاد دمای مناسب در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه این پکیج، استانداردهای کافی را به همراه دارد و از کیفیت، بازدهی و دوام طولانی برخوردار است؛ اما خراب شدن آن به مرور زمان و ایجاد مشکلاتی برای این دستگاه، عجیب و دور از انتظار نیست. در هر صورت همه دستگاه ها پس از مدتی کارکرد دچار مشکل می شوند و مهم این است که بدانیم چطور می توان این مشکلات را برطرف کرد.

مشکلات پکیج فرولی کدامند و چطور می توان آنها را برطرف کرد؟

نخستین قدمی که برای تعمیر پکیج فرولی در اصفهان باید برداشته شود عیب یابی آن است که کمک می کند مشکل دستگاه زودتر مشخص شود و عیب یابی توسط افراد متخصص و وارد در این کار صورت گیرد. 
تشخیص اشتباه عیب دستگاه باعث بروز مشکلات بیشتری برای قسمت های دیگر پکیج می شود و هزینه های بیشتری هم برای شما خواهد داشت.
با دانستن اصول مهم و اولیه عیب یابی پکیج فرولی می توانیم قطعه ای که دچار اشکال شده است را شناسایی و در جهت تعمیر و برطرف کردن عیب آن اقدام کنیم. 
مشکلات متعددی ممکن است در پکیج فرولی به وجود آیند که همه آنها را با یک اقدام درست می توان حل کرد. در ادامه به بررسی این مشکلات و راه حل های مناسب برای هر کدام خواهیم پرداخت:

خرابی برد:

یکی از مشکلاتی که گاها در پکیج فرولی رخ می دهد، خرابی برد است. برد، دستور لازم برای روشن و خاموش شدن مشعل را صادر می کند و اگر این قطعه دچار ایراد فنی شود، باعث از کار افتادن دستگاه خواهد شد. این مشکل تا زمانی که اقدامی برای رفع ایراد صورت نگیرد، ادامه دارد و عملا امکان برخورداری از قابلیت های پکیج را از بین می برد.
شاید ریست کردن دستگاه بتواند در حل مشکل آن موثر باشد؛ اما گاهی حتی این اقدام هم موثر نیست و چاره ای جز مراجعه به تعمیرکار نخواهیم داشت. اگر مشکل برد آنقدر عمیق نباشد، با تعمیر می توان آن را حل کرد، اما اگر برد کاملا مستهلک و نابود شده باشد، چاره ای جز تعویض آن نخواهد بود. اگر دمای محیط، بیش از حد مجاز باشد و یا نشتی رطوبت رخ دهد، امکان خرابی برد، افزایش می یابد. به منظور عملکرد مناسب دستگاه و جلوگیری از خرابی این قطعه می توان سرویس های دوره ای پکیج را انجام داد.

مشکل در فلوسوئیچ دستگاه:

فلوسوئیچ به کلید جریان پکیج گفته می شود که به محض جریان پیدا کردن آب در لوله، اطلاعات لازم را به مشعل مخابره می کند و باعث روشن شدن دستگاه می شود. در صورتی خرابی این قطعه، در عملکرد برد و سنسورها اختلال ایجاد می شود و در نتیجه، این قطعات، قادر به تخمین تایم باز شدن آب نخواهند بود و عملا دستگاه نیز کار نمی کند.
تعمیرکاران حرفه ای می توانند با بررسی فلوسوئیچ و میزان خرابی آن، درصدد تعمیر یا تعویض قطعه برآیند و مشکلات مربوط به آن را برطرف سازند.

ایراد در شیر گاز پکیج و روشن شدن فوری دستگاه:

از دیگر مشکلاتی که در پکیج فرولی رخ می دهد و در صورت حضور یک تعمیرکار متخصص، این مشکلات در سریع ترین زمان حل خواهند شد، خاموش شدن فوری پکیج، بعد از روشن شدن است. حتی ممکن است در اثر خرابی شیر گاز، دستگاه اصلا روشن نشود که این اتفاق برای کاربران، کلافه کننده خواهد بود.
ممکن است به جز احتمال خرابی شیر گاز پکیج، احتمال اتصال نامناسب آن نیز وجود داشته باشد که در این صورت، دستگاه نمی تواند گاز مورد نیاز را دریافت کند و به همین دلیل یا به سرعت خاموش می شود یا اصلا روشن نمی شود. در هر صورت، بررسی اتصالات و اطمینان از جریان داشتن گاز می تواند برخی از این احتمالات را از بین ببرد.

مسدود بودن دودکش، یکی دیگر از مشکلات رایج:

مسدود بودن دودکش مربوط به پکیج می تواند تبعات بدی به دنبال داشته باشد که مهمترین آن، عدم دفع دوده توسط پکیج و در نتیجه، عدم کارکرد درست آن می باشد. در این وضعیت باید در صدد رفع مسدودیت و گرفتگی مسیر دودکش برآمد، چرا که ممکن است پرندگان و یا سایر موانع، راه آن را پر کرده باشند.
تعمیرات پکیج فرولی در اصفهان

خرابی کلید تنظیم دما و راه حل مناسب آن:

کلید تنظیم دما هنگامی خراب می شود که مسیر آب گرفته باشد که با رفع مسدودیت می توان از خرابی مجدد کلید جدید جلوگیری کرد. اگر خرابی کلید تنظیم دما از حد گذشته باشد، چاره ای جز تعویض آن نخواهد بود.

ایراد در منبع انبساط پکیج:

یکی دیگر از خرابی هایی که اغلب در پکیج فرولی رخ می دهد و مشکلات بعدی را نیز به بار می آورد، ایراد در منبع انبساط است که در این وضعیت، منبع می تواند آب مورد نیاز پکیج را در اختیار آن قرار دهد و در نتیجه، هیچ آبی داخل پکیج وجود نخواهد داشت که بتواند به عملکرد مناسب مدار کمک کند.
همچنین اگر منبع انبساط پکیج خراب شود، افزایش دمای دستگاه رخ می دهد و به دنبال آن، آب اضافی از داخل شیر خارج می شود. در ادامه، شاهد اتفاقی همچون سرد شدن پکیج خواهیم بود و فشار بار دستگاه نیز افت می کند که این موضوع باعث خاموش شدن پکیج می شود. البته افت فشار دستگاه می تواند با خرابی شیر پرکن در ارتباط باشد که این امر در صورت رسوب گرفتگی شیر پرکن رخ می دهد. زمانی که این قطعه دچار رسوب زدگی شود، به طور کامل بسته نمی شود و در نتیجه به کاهش فشار پکیج می انجامد. بنابراین اقدامات لازم برای رفع رسوبات این قطعه، موثر خواهد بود.

سایر مشکلاتی که در پکیج فرولی رخ می دهند

از دیگر مشکلاتی که ممکن است در پکیج فرولی رخ دهند و باید در اسرع وقت، نسبت به تعمیر آنها توسط تعمیرکار مجرب اقدام کنیم، عبارتند از: https://orginal-service.com/

مشکلات پکیج فرولی را چطور برطرف کنیم؟

گاهی ریست کلی پکیج فرولی می تواند مشکلات و خطاهای موجود در این دستگاه را حل کند؛ اما این اگر این اقدام، موثر نبود؛ راهی جز در میان گذاشتن مشکل با تعمیرکاران مورد اعتماد و مجرب نخواهد بود. این افراد، تخصص و دانش کافی را دارند و می توانند از آن جهت رفع سریع نواقص و مشکلات، کمک بگیرند.


کد مطلب: 39149

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/39149/چگونه-مشکلات-پکیج-فرولی-برطرف-کنیم

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com