کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حامد محقق: 

۱۲ سال است هیچ شاعر کودک وارد این عرصه نشده است

18 تير 1403 ساعت 17:16

حامد محقق گفت: حدود ۱۸۰ نفر را آموزش داده ایم که درصد کمی از آن‌ها به نویسنده و شاعر این حوزه تبدیل می‌شوند. در استان‌های مختلف هم فراخوان‌هایی را منتشر کرده ایم و جلسات به صورت نسبتا منظم و مجازی و حضور برگزار می‌شود. 


به گزارش حدید نیوز، نشست بخش کودک و نوجوان کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سالن جلسات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار شد. 
 
حامد محقق شاعر و فعال عرصه ادبی و معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران در این نشست گفت: شکاف نسلی بین نویسندگان کودک و نوجوان افتاده است و حدود ۱۲ سال است که هیچ شاعر و نویسنده کودک و نوجوانی وارد این عرصه نشده که اتفاق خطرناکی محسوب می‌شود. 
 
وی افزود: در خانه کتاب و ادبیات ایران دوره‌های قاصدک طراحی شد که به پرورش و آموزش نیرو‌های نویسنده و شاعر در حوزه کودک و نوجوان پرداخته است. 
 
محقق گفت: حدود ۱۸۰ نفر را آموزش داده ایم که درصد کمی از آن‌ها به نویسنده و شاعر این حوزه تبدیل می‌شوند. در استان‌های مختلف هم فراخوان‌هایی را منتشر کرده ایم و جلسات به صورت نسبتا منظم و مجازی و حضور برگزار می‌شود. 
 
شاعر و فعال عرصه ادبی با بیان اینکه متاسفانه برخی از ناشرین دولتی که موظف به چاپ کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان هستند از این مهم گذشته اند که باید کتابی برای نوجوانان داشته باشند، تصریح کرد: طبق آماری که خانه کتاب منتشر کرده در ۳۱ سال اخیر حدود هفت دهم درصد کتاب‌هایی برای نوجوانان تولید شده است.  
 
وی اظهار داشت: ما از امکان کتاب برای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان دست برداشته ایم. همین بحران در حوزه نشریات کودک و نوجوان نیز رخ داده است. نشریات، کتاب و ... امکاناتی برای پرورش کودکان و نوجوانان هستند که در حال حاضر نشریات ما تقریبا نشریات مرده‌ای هستند که این اتفاق مبارکی نیست. 
 
محقق ابراز امیدواری کرد که روزنامه‌هایی مثل ایران، همشهری و دیگر روزنامه‌ها که صفحات و ویژه‌نامه‌های کودک و نوجوان به صورت هفتگی داشتند، دوباره فعال شوند و به چرخه نشریات کودک و نوجوان بازگردیم. 
 
 معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران در پایان شعری کوتاه درباره ماه محرم قرائت کرد.


کد مطلب: 38890

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/38890/۱۲-سال-هیچ-شاعر-کودک-وارد-این-عرصه-نشده

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com